Žanrs: vizuālais teātris bez teksta
Ilgums: 1h 20 min
Klašu grupa: 10. - 12. klase
Norise: pēc grafika vai pēc pieprasījuma
Grupu rezervācijas: Anita Tropa, 26558324, anita.tropa@gmail.com
Plašāka informācija par izrādi: šeit
“Izrāde, ko veidojuši režisors Andrejs Jarovojs un horeogrāfe Kristīne Brīniņa, pievēršas apģērba kultam, pārmērīgajam apģērba daudzumam, kas nonāk apritē, un cilvēku apmātībai ar ģērbšanos. Izrādē jūs redzēsiet burtiski apģērbu kalnus, un četru izpildītāju darbību pamatā ir nemitīga pārģērbšanās. Ieskanas arī Vivaldi "Gadalaiki", un nosacīti gada cikls tiešām tiek apiets. Izrādi piedāvā arī "Skolas somas" programmā, un no šāda viedokļa tā var kļūt par rosinošu pieredzi jauniem cilvēkiem, uztverot saturu bez teksta.”
Atis Rozentāls, teātra kritiķis, “Diena” žurnālists
“Pareizs un nepareizs apģērbs”, Teātra jaunumi, LR1, lsm.lv, 02.01.2025
"“Gadalaiki. Faux pas” kritiski aplūko ātrās modes radītās sekas, bet spēj atzīt brīžus, kuros apģērbs ir ne tikai nepieciešamība, bet arī pašizpausmes vai sociālās iederības veicināšanas rīks. Apģērba maiņa bieži vien kļūst par zīmi, kas atklāj cilvēka vēlmi piedalīties sabiedrības procesos, pieskaņojoties pieņemtajām normām. Izrādes veidotāji necenšas rādīt ar pirkstu uz skatītājiem, vainojot viņus neapdomībā pret dabu, bet sniedz pietiekami daudz telpas, lai ļautu pašiem izvērtēt savu vietu sabiedrībā un dabā notiekošajos procesos.”
Ketija Jurčenko, LKA Drāmas un teksta studiju BSP studente
“Modes ķīlnieki”, kroders.lv, 10.12.2024
“Jaundarbā “Gadalaiki. Faux pas” četru performantu kustību amplitūda ved no lēnām, šaubīgām, ikdienišķām kustībām, vērojot blakusesošos, līdz sportiskai neatlaidībai, negausībai un visbeidzot pārgurumam, bezspēkā atkrītot apģērbu kaudzē un atkal “augšāmceļoties” absurdai cīņai par pēdējo atlikušo izmēru izpārdošanā.
[..] Apģērbs lielā mērā ir saistīts ne tikai ar modi, bet arī ar laikapstākļiem un plašākā nozīmē arī ar klimatu. Līdz ar to atradums vēstīt par pārmaiņām dabā, tostarp par ekoloģisko krīzi, caur apģērba industrijas prizmu ir trāpīgs abējādi. Paņēmiens sakrustot 18. gadsimta klasisko, harmonisko kultūras kanona elementu, Vivaldi “Četrus gadalaikus”, dēvētus par himnu dabas ritmam un laika cikliskumam, ar 21. gadsimta patērniecību ilustrējošajiem ātrās modes ritmiem, turklāt darot to bez didaktiska runātā vārda, ļauj šai izrādei nepastarpināti iedarboties uz skatītāju, rosinot uz aktīvu līdzdomāšanu.”
Kitija Balcare, teātra pētniece un kritiķe
“Jaunais skaistums. Par izrādi “Gadalaiki. Faux pas” Ģertrūdes ielas teātrī”
dance.lv, 05.01.2025