savāda lekcija
Ideja, izpildījums: Laima Jaunzema
Dramaturģijas mentors: Mačeks Sado (Maciej Sado)
Teksta redaktore, tulkojums: Linda Gabarajeva
Scenogrāfijas praktiskais risinājums: Rūdolfs Bekičs, Normunds Balodis
Skaņas apstrāde: Normunds Balodis
Publicitātes foto: Johans Rozenbergs (Johhan Rosenberg)
Plakāta dizains: Anna Ceipe
Producents: Ģertrūdes ielas teātris
Pirmizrāde: 16/05/2023
Ilgums: 1:20
Izrādē tiek izmantoti dūmi!
Izrāde tapusi ar Valsts kultūrkapitāla fonda un Rīgas domes finansiālu atbalstu.
Norises vieta:
Ģertrūdes iela 101aKas veido mūsu izpratni par normu un kādu lomu tajā spēlē sabiedrībā valdošie varas un kontroles mehānismi? Kā paaudzēs pārmantotie priekšstati un vērtības ietekmē mūsu spēju tuvoties tiem, kas normas kritērijiem neatbilst? Kam un kad nepieciešama mūsu empātija?
“Izrādes centrā ir v i ņ a s ķermenis, tā uztveres un savas apziņas introspekcijas sarežģītība. V i ņ a s ķermenis un balss aparāts kā dzinulis pārveidoties, izdzīvojot dažādus tēlus un maskas, noklusinātu ainavu vīzijas.”
Lekcijizrāde “Piecas dziesmas – pasauli apdzīvojot” ir personisks piemiņas stāsts un veltījums pēcpadomju sievietes ķermenim, kas mudina iztaujāt priekštatus par normalitātes, empātijas un piederības nozīmi arī plašākas sabiedrības kontekstā. Laima Jaunzema seko dažādu paaudžu sieviešu ķermeņa pārvērtībām, lai pārdomātu sarežģītās attiecības, kurās veidojamies un pārveidojamies kopā ar pasauli mums apkārt.
Laima Jaunzema ir māksliniece, kas absolvējusi SNDO (School for New Dance Development) laikmetīgās dejas horeogrāfijas studiju programmu Amsterdamas Mākslas universitātes Teātra un dejas akadēmijā un dibinājusi iekļaujošas izglītības platformu “Curving the Dance”. Viņas māksliniecisko interesi par ķermeni kā mediju veidojusi vēlme izzināt uztveres un komunikācijas plaisas publiskas intimitātes brīžos. Paaugstināta uzņēmība pret apkārtējās vides impulsiem ir Laimas dzinējspēks radīt vietas, kur spēcīga iejūtība izaicina ierasto ķermeņa uztveri. Ar nepārtrauktu interesi viņa iztaujā saskaldīto cilvēka identitātes ainavu, kas piepildīta ar skaņām, dīvainām pārliecībām, vardarbību un cerībām, vardarbīgām cerībām, brīnumiem un rēgiem.
Savāda recenzija par savādu lekciju (Katrīna Dūka, Dance.lv, 30-06-2023)